• American Express wint een Freddie Award

    14.05.2014
    Eind vorige maand werden de Freddie Awards 2014 gehouden in Seattle, Verenigde Staten. En dit jaar heeft American Express Flying Blue Creditcard de Freddie Award 2014 gewonnen voor Beste Affinity Credit Card Europe & Africa. Daarmee wordt bekroont dat de American Express Flying Blue Creditcard de beste creditcard is in een loyaliteitsprogramma van een vliegtuigmaatschappij. Het is alweer de tweede keer en ook nog eens de opvolgende keer dat de American Express Flying Blue Creditcard de Freddie Award in deze categorie mee naar huis neemt.

    De Freddie Awards

    De Freddie Awards zijn afkomstig uit de vliegtuigmaatschappijen industrie en jaarlijks bekronen ze de beste frequent travel programs, sinds ze door InsideFlyer zijn gestart in 1988. Eind vorige maand won American Express in samenwerking met KLM / AIRFRANCE voor hun gezamenlijke American Express Flying Blue Creditcard de Freddie Award 2014 voor de Best Affinity Credit Card. Ook in 2013 won het samenwerkingsproduct van American Express en KLM / AIRFRANCE de prijs.

    De Klant Kiest

    Een Freddie Award wordt gewonnen op basis van klantenwaardering door vliegtuigmaatschappij reizigers voor het product. Een Freddie Award is dus erkenning van de klant voor het product. Bij de American Express Flying Blue Creditcard was een veel gehoorde positieve kritiek dat kaarthouders per elke 2 uitgegeven Euro's al airmiles aan het sparen zijn. Daarnaast het langer geldig maken door creditcard gebruik, veel kwalificerende vluchten en bijkaart creditcards om ook familie of vrienden mee te laten helpen sparen.

    American Express Marketing

    In ander American Express nieuws: de creditcard maatschappij gaat in de toekomst het hele marketing budget voor advertenties uitbesteden aan geprogrammeerde kanalen. Bij geprogrammeerde kanalen moet je denken aan online display advertising waarbij American Express wordt weergegeven, na winst van een super snelle automatische veiling om weergegeven te worden aan de internet gebruiker. De gehele uitrol zal zijn tijd nemen maar de doelstelling van American Express is om hier mee in te spelen op de toekomst waarin, het volgens American Express, allemaal geautomatiseerd zal gaan. Ook de grote concurrenten Visa en MasterCard maar ook grote banken volgen deze vol geautomatiseerde trend met als gevolg dat al ruim een derde van creditcard en bank advertenties via een vol geautomatiseerd systeem verloopt.

  • « Nieuws